Derde week - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Derde week - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Derde week

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

11 December 2014 | Australië, Townsville

Deze week is een drukke week. Wij hebben het afscheid van Verena haar lagere school periode. De verjaardag van Verena. En zaterdag trekken wij voor 10 dagen de outback in.

Maandag 8 Dec.

Theo begint in de tuin met de bladeren te versnipperen. Astrid en ik geven de planten water met het water van het zwembad.
Mark komt eerder naar huis en begint met Astrid de auto schoon te maken en op te ruimen, zodat de tentspullen erin kunnen op het einde van de week.
Ik begin intussen met het eten klaar te maken.

Dinsdag 9 Dec.

Theo maakt de auto van Astrid schoon.
Astrid en ik beginnen met het bij elkaar zoeken van de kampeerspullen.
Als Astrid in de middag de kinderen van school haalt zetten Theo en ik vast de kerstboom klaar zodat Verena en Karsten hem verder kunnen aankleden.
Astrid brengt nog een lekker taartje mee voor de geboorte dag van Irmgard.
Mark komt weer eerder naar huis om het onkruid in de tuin te verwijderen.

Woensdag 10 Dec.

Vandaag is de GROTE dag voor Verena. Het is haar graduation. Dit is de afsluiting van de basisschool.
Om 9.00 uur worden de ouders van de kinderen op school verwacht. Als uitzondering worden Theo en ik ook uitgenodigd omdat wij van over zee komen.
Dit jaar is het een grote groep omdat het 6de en 7de jaar samen afsluiten. Verena zit in de laatste groep die 7 jaar basis onderwijs doet en hiermee geschiedenis schrijft. In het vervolg zijn het 6 leerjaren na de kleuterschool, net als bij ons.

Wij worden welkom geheten door de directeur. Het koor, (waar Verena ook in zit) begint het volkslied te zingen. Dan worden alle leerlingen 1 voor 1 op het podium geroepen om hun certificaat in ontvangst te nemen.
Nadat er nog verschillende awards zijn uitgedeeld is er voor iedereen een glaasje drinken en een stukje taart.
Dan kunnen de kinderen met hun ouders mee naar huis en worden zij 17.30 uur terug verwacht voor een officiële dansavond.

Met het dansen komen de kinderen allemaal als stelletje binnen.
Als iedereen binnen is beginnen de kinderen in een “linedans” langs het publiek te dansen. De familie van de kinderen staan in het midden en langst de kant opgesteld, zodat iedereen tijd heeft om een foto van hun kind te nemen. Er zijn 5 dansen ingestudeerd zodat ze een paar keer langs komen. Daarna gaan de ouders naar huis en genieten de kinderen van een maaltijd en sluiten af met een disco.

• 11 December 2014 - 11:03

Ria:

Is dit nu ook het begin van de zomervakantie?