Rondreis door de outback van QLD van 13 tot 23 Dec - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Rondreis door de outback van QLD van 13 tot 23 Dec - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Rondreis door de outback van QLD van 13 tot 23 Dec

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

24 December 2014 | Australië, Townsville

Zaterdag 13 dec.

Na een onweersbui in de nacht, met de eerste regen sinds maanden, vertrekken wij om 7.35 uur, met een temperatuur van 23 graden naar onze eerste kampeerplaats in Richmond.
Dit is een rit van 495 km.

Wij maken een koffiestop in Homestead.
Als wij onze weg vervolgen, is de temperatuur intussen opgelopen tot 28 gr.
Wij passeren de White Mountains en stoppen even voor de lookout.
Het is een prachtig natuurgebied. White Mountains National Park is ongeveer 80 km noord-oost van Hughenden en 140 km zuid-west van Charters Towers op de Flinders Highway. In dit park komen drie hoofd waters bij elkaar.
Het water stroomt door verschillende smallere kreken naar de Burdekin river en dan door naar de oostkust.
De Flinders River stroomt naar het noorden en komt uit in de Gulf of Carpentaria.
En het water stroomt ook door de outback kanalen van West Queensland naar Lake Eyre in zuid Australie.
Om 12.10 uur komen wij in Hughenden aan waar wij stoppen voor de lunch.

Een half uurtje later vertrekken wij voor de laatste 115 km. naar Richmond. Daar komen wij om 13.40 uur met een temperatuur van 33 gr.
Wij beginnen met het opzetten van de tenten. Mark is zo fanatiek dat hij de haring met zijn slipper erin wil duwen, maar de grond is zo hard dat het door zijn slipper heen gaat, dus toch maar de hamer erbij pakken.
Als de tenten staan zoeken wij de schaduw op om even iets te drinken voor wij het dorp ingaan voor de boodschappen.
Als wij hiervan terug komen, gaan wij naar het zwembad dat aan de overkant van het park is, om een lekkere duik te nemen en daarna terug naar de camping om bij het meer te gaan vissen. Even kijken of wij een visje kunnen vangen voor het diner. Helaas lukt dit niet en moeten wij zelf voor het eten zorgen. Wij gaan op tijd naar bed want morgen wacht ons weer een drukke dag.

Zondag 14 Dec.

Al vroeg, voor het ontbijt gaat Mark met Karsten en Verena er op uit om te vissen aan het meer.
Na het ontbijt gaan wij een spelletje dobbelen en drinken wij onze koffie.
Na de koffie rijden wij naar een gebied om fossielen te zoeken. Het is erg warm, rond de 38 gr., dus zorgen wij dat we kleding aan hebben dat ons goed bedekt.
De fossielen gebieden, gevuld met limesteen van de zee vloer van 100 miljoen jaren geleden, zijn ongeveer 12 kilometer ten noorden van Richmond en zijn makkelijk te bereiken. Hier heb je geen graaf gereedschap nodig om toch mooie fossielen te kunnen vinden. Wij gaan dus voorzichtig te werk om de stenen te splijten in de hoop iets interessants te vinden.
We vinden wel een paar mooie afdrukken van schelpen en zeewier. Na onze zoektocht zorgen wij met drinken dat het vochtgehalte op peil blijft voor wij weer terug gaan naar de camping.

In de middag bezoeken wij het Kronosaurus museum.
Hier vind je verschillende fossielen en dinosaurussen die in deze omgeving gevonden zijn. Via een soort afstandbediening kun je de nummers van de verschillende opstellingen ingeven en krijg je de uitleg te horen. De kinderen vinden vooral de grote dinosaurussen interessant en zitten aandachtig te luisteren.
Als we alles hebben gezien zoeken wij nog even verkoeling in het zwembad, voordat wij weer naar de camping terug gaan.

• 24 December 2014 - 15:50

Henny En Jan.:

Corry bedankt voor de leuke kaart elk jaar weer leuk om te krijgen wat een leuke fanillie foto krijg zin om blue christmas van Elvis op te zetten jullie zijn allemaal in het blauw wat zijn de afstanden daar groot en wat een verschil met wat wij in nederland aan natuur gewend zijn bij ons is het Weer nat en winderig dus niet veel aan. bedankt voor je snelle reisverslag jullie allemaal een hele fijne kerst gewenst en we kijken weer uit naar de volgende verslagen groetjes van Henny en Jan.

• 24 December 2014 - 16:00

Jan:

was ik vergeten zal aan Leo van het wout vragen om hoe hij dat altijd doet met zijn forellen vangst die is daar erg goed in. gr jan.

• 24 December 2014 - 16:54

Agnes.:

Op dat kaartje lijkt het maar een klein stukje.....

• 24 December 2014 - 20:25

Fam. Van T Wout:

Volgend jaar het nieuwe kampeerseizoen zal ik een cursus vissen geven. Want dit kan natuurlijk niet. Leuke verhalen en foto's zijn het weer.