Vervolg Winton - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Vervolg Winton - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Vervolg Winton

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

29 December 2014 | Australië, Cloncurry

Donderdag 13 Dec.

Na een goede nachtrust staan wij om 7.30 uur op. Karsten en Verena zijn lekker bijgeslapen en wij gaan terug naar de tent. Benieuwd hoe daar de situatie is. Daar is alles weer oké.

Na het ontbijt en de koffie gaan wij naar het dinosaurus museum.
Wij krijgen daar een filmpje te zien van de dinosaurussen en uitleg van de verschillende fossielen die gevonden zijn.
Er is ook een laboratorium waar de brokken steen met dino resten liggen. Er wordt verteld hoe die resten worden ingepakt om ze te bewaren voor het vervoer. Ook laten ze zien hoe ze te werk gaan om die fossielen uit het steen te verwijderen.

In de middag maken wij een rondrit door het nationaal park Bladensburg.
Wij komen daar bij een oude schaapscheerders schuur en zien daar nog een oude wol pers en oud scheerders materiaal.
Dan rijden wij door naar het rangershuis en zien daar hoe men vroeger leefde.
Als wij buiten komen zien wij een zandstorm aankomen en vluchten snel de auto in.

Wij rijden verder naar een waterhole, waar wij een mooie wandeling maken over de rotsen. Er staat wel een hele harde wind maar genieten toch van de natuur. Astrid, Karsten en Verena lopen nog naar beneden, naar het water.

Als wij weer naar de auto gaan om verder te rijden komen wij in een nieuwe zandstorm. Soms moeten wij stilstaan omdat je niets meer ziet. Het is net of ze een laken voor je auto spannen.
Tijden de zandstorm zien wij dat de kangaroes schuilen voor het zand, achter de stammen van de bomen.
Als wij het park uitkomen is de zandstorm voorbij en blijft er een stormachtige wind over.

Wij rijden naar het Waltzing Matilda museum.
Dit museum is het enige museum in de wereld toegewijd aan een liedje. Een spook verteld met gebruik van een hologram theater, zijn kant van het verhaal of Waltzing Matilda.
De titel van het liedje is Australisch dialect voor reizen per voet met een plunjezak.
Het liedje gaat over een zwerver (swagman) die een kopje thee maakt bij een kreek (billabong) en daar een schaap (jumbuck) steelt, Wanneer de eigenaar van het schaap arriveert met drie politie agenten om de zwerver te arresteren, springt de zwerver in een nabij gelegen kreek (billabong) en verdrinkt hij zichzelf. Sinds die tijd dwaalt zijn spook rond deze plek.

Waltzing Matilda wordt vaak het onofficiële nationale volkslied van Australië genoemd en is wereldwijd bekend.

Er is ook een museum met allerlei oude voorwerpen en voertuigen.

Als wij terug komen op de camping zien wij dat de tent schade heeft opgelopen van de storm. Er is een stok door het tentdoek gegaan aan de voor en achterkant.
De stok proberen wij weer te maken en Astrid en ik proberen het tentdoek wat te repareren.

Als dit allemaal weer een beetje staat is het weer tijd dat onze chef-kok het eten klaar maakt en zien wij een prachtige zonsondergang, dat er op duit dat het de volgende dag weer mooi weer is.

• 29 December 2014 - 06:51

Kees:

Echte outbackverhalen.

• 31 December 2014 - 06:12

Mark En Astrid:

De camping mag dan wel niet aan onze eisen voldaan hebben, maar dit was zeker een plek met veel onvergetenlijke gebeurtenissen. ....rare schaffen hebben ze er trouwens.

• 31 December 2014 - 11:10

Jan :

Ook rare koelkasten Mark ,bij ons plukken ze de oudjes in plaats van dat we ze scheren , ben het wel met je eens het is een raar schapie. gr jantje