Rondom Kerst. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Rondom Kerst. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Rondom Kerst.

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

04 Januari 2015 | Australië, Townsville

Woensdag 24 Dec.

Vandaag starten wij weer met het gewone leventje en werken de vakantiewas weg.
Ook moeten er boodschappen in huis gehaald worden.
Wij gaan eerst gezamenlijk een tent kopen, die Astrid en Mark van ons krijgen omdat ze afgelopen jaar twaalf en een half jaar getrouwd waren.

De mannen, Mark en Theo gaan dan door naar de drankenzaak, de slager en de visboer.
Astrid, Verena, Karsten en ik gaan naar de supermarkt om de kerstinkopen te doen.

In de middag wordt de oude tent uit elkaar gehaald en het bovenste dak wordt gebruikt als schaduwtent voor het zwembad.

Donderdag 25 Dec. Eerste kerstdag

Wij beginnen met een uitgebreid kerstontbijt. Daarna kunnen de kinderen niet wachten om de cadeautjes, die onder de kerstboom liggen, uit te pakken.

Na het uitpakken van de cadeautjes is er koffie met gebak.
Na de koffie gaan Verena en Karsten een kersttafelkleed kleuren dat wij voor het diner kunnen gebruiken.
Mark rommelt wat in de tuin en brengt 2 grote trossen bananen mee, die in de vakantie omgeknakt waren.
Theo molt vakkundig de rest van de tent en de goede delen worden bewaard.

In de middag nemen wij een “duik” in ons eigen zwembad om wat af te koelen. Daarna worden er voorbereidingen getroffen voor het kerstdiner, dat uit een steengrill avond bestaat. Dit op speciaal verzoek van de kinderen.

Vrijdag 26 Dec. Tweede kerstdag

Tweede kerstdag beginnen wij weer met een gezamenlijk kerstontbijt. Deze dag staat in het teken van gezelschapspelletjes. Er worden dan ook verschillende spellen gespeeld.