Het eerste weekeinde - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Het eerste weekeinde - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Het eerste weekeinde

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

01 December 2014 | Australië, Townsville

Het eerste weekeinde.

Zaterdag 29 nov.

Astrid, Theo en ik zijn vandaag bezig geweest met het opzetten van verschillende tenten. Als wij deze vakantie nog willen gaan kamperen, moeten de tenten wel in orde zijn. Astrid heeft een paar tenten in huis die bij de scouts werden afgeschreven. Dus alles even opzetten om te kijken of ze allemaal kompleet zijn. Hun eigen tent zetten wij maandag op, dan kan deze blijven staat voor Verena haar sleepover party voor haar verjaardag.

Er zijn verschillende stokken gebroken, deze moeten eerst gerepareerd worden. Dan kunnen wij beginnen met het opzetten.
Er staat een stevig windje dus kunnen wij vast oefenen als wij de out back intrekken. Daar staat volgens Mark heel veel wind.
Er zijn wel tenten bij die wat kleine reparaties nodig hebben, wat ik komende week kan doen. 1 tent kan helemaal afgeschreven worden, dat ruimt weer lekker op .Van de andere moeten wij even kijken welke wij als reserve meenemen.
Intussen is Mark binnen met de kinderen en vermaken zij zich met een race programma op de wii.

Als alle tenten weer opgeruimd zijn gaat Theo een spelletje dobbelen met Karsten terwijl Mark en ik de planten water geven en Astrid voor de maaltijd gaat zorgen.
In de avond rusten wij uit bij een open vuurtje in de tuin.

Zondag 30 Nov.

Na een gezamenlijk ontbijt wordt er een spelletje kolonisten gespeeld. Dit wordt met trots door Karsten gewonnen.
Als de koffie op is gaan wij naar het strand in Balgal Beach om in de encloser te zwemmen.
Als wij daar aankomen is het net eb en is er geen water om in te zwemmen.
Wij vermaken ons eerst met een spelletje frisbee en voetbal en gaan daarna even lunchen.
Dan gaan wij terug naar het strand om dijken te bouwen zoals een echte Nederlander dat kan.
Intussen is het tij gekeerd en komt de vloed opzetten. Het duurt niet lang of alles is weggespoeld en kunnen wij lekker in de encloser zwemmen.

Wanneer wij de spullen weer bij elkaar rapen en terug gaan naar de auto, rijden wij nog even een stukje verder naar Frosty Mango. Dit is een grote ijssalon waar men kilometers voor rijdt om een ijsje te eten
Richting Townsville stoppen wij even in Toomulla waar wij wat hout gaan sprokkelen en nog even naar de zee gaan. Hier kunnen de kids lekker op de rotsen klimmen.
Na een heerlijke middag keren wij voldaan (en verbrand) terug.

• 01 December 2014 - 08:41

Agnes:

Gezellig allemaal hoor. Hier is ondertussen de winter aangebroken.

• 01 December 2014 - 10:02

Luuk:

Corry en Theo
    Misschien staat er nog wat in het kalk hok of in de contener bij de werkplaats.
    Maar het zal vast wel goed komen.
    Gr.Coby en Luuk

• 02 December 2014 - 11:07

Henny En Jan:

Leuk om jullie weer te volgen zo te zien vervelen jullie je niet , van wie is het huisdier in de kamer en wat voor dier is het . heel veel plezier en maak het hollands gezellig op Sinterklaas avond. lieve groetjes aan iedereen. PS post.nl vandaag 1 miljoen pakjes bezorgt. dus voorlopig is er nog geen eind aan de crisis.