Van 2 tot 7 Januari - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Van 2 tot 7 Januari - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Van 2 tot 7 Januari

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

08 Januari 2015 | Australië, Townsville

Vrijdag 2 Jan.

In de morgen ga ik met Astrid even de stad in, Theo past intussen op Karsten en Verena.

Zaterdag. 3 Jan.

Vandaag hebben wij heel de dag regen en valt er een hoeveelheid die meer is dan Astrid en Mark in een jaar aan water gebruiken. Voor de tuin is dit wel fijn. Dat is voorlopig geen water geven.

In de middag gaan wij gezellig met zijn allen naar het bowling centrum. Dit is een heel groot complex, met 33 banen. Ook kun je er verschillende andere spellen spelen. Er is ook een ruimte voor de lasergun.
Wij beginnen met 2 potjes bowlen. Daarna gaan wij naar het lasergun spel.
Hier wordt je in groepen ingedeeld en moet je proberen in het stik donker de tegenpartij neer te schieten.
Je moet wel eerst wennen aan het donker en zorgen dat je zelf zo min mogelijk geraakt wordt. Dit valt niet altijd mee, maar het is wel leuk.

Wij nemen even een pauze en gaan iets drinken.

Daarna gaan Karsten en Verena naar de verschillende spelletjes, dat ze 1 uur kunnen doen.
Mark, Astrid, Theo en ik zien het niet zitten bij al dat lawaai en flitsende lichten, dus wij gaan nog een potje bowlen.

Als wij om 18.00 uur buiten komen regent het nog steeds, dus onze dag is goed besteed.

Zondag 4 Jan.

Het is weer droog en Mark gaat zijn rondje fietsen.

In de middag gaan Theo en ik een wandeling maken, rondom de wijk, van 5 km.
Als wij goed en wel onderweg zijn begint het te regenen. Wij hebben eerst nog wat onder bomen gestaan, maar het duurde niet lang of die begonnen ook te druppen.
Goede raad is duur, dan maar doorlopen. Verder als de huid gaat het niet.
En inderdaad, er was geen stukje meer droog aan ons. Na ongeveer drie en een halve kilometer wordt het droog.
Als wij terug komen zijn wij in die anderhalve kilometer alweer bijna opgedroogd.

Maandag 5 Jan.

Vandaag wordt de kerstboom weer opgeruimd
Astrid moet met Verena naar de oogarts. Intussen ga ik met Karsten lekker zitten kleuren.
In de middag zijn wij sportief bezig met tafeltennissen.

Dinsdag 6 Jan.

Na een paar regen en verregende dagen is het weer droog en zie je het gras groen worden. Jammer, in de middag gaat het weer regenen en nu zakt zelfs de temperatuur naar 25 graden. Het lijkt wel of wij in Nederland zijn.
Karsten krijgt het zo koud dat hij zijn winter pyama aan doet. Voor ons is het nog steeds een goede temperatuur.

Ik gebruik deze middag maar om achter de naaimachine te kruipen. Theo werkt rustig verder aan zijn windmill.

Woensdag 7 Jan.

In de morgen gaat Karsten lekker zitten kleien. Theo neust op de computer en ik ben aan het handwerken. Astrid en Verena zijn naar de sportschool.

In de middag gaan we wat souvenirtjes kopen. Op de terug weg gaan we langs de dump, omdat Theo nog materiaal nodig heeft voor zijn windmill.

• 08 Januari 2015 - 01:21

Agnes.:

Goed dat jullie niet meer in de outback zitten, dan kreeg je met de floodings te maken.
    Maar daar heeft Mark vast wel rekening mee gehouden.

• 08 Januari 2015 - 13:31

Ria:

Hier is het vandaag ook behoorlijk nat, kunnen zwemmen in de tuin. Temperatuur iets minder als bij jullie!

• 10 Januari 2015 - 20:10

Richard :

Geniet de laatste week nog maar even lekker.
    Temperatuur is hier stuk minder