Terugreis naar huis - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Terugreis naar huis - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Terugreis naar huis

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

21 Januari 2015 | Australië, Townsville

Vervolg vrijdag 16 Jan

Theo en ik gaan nog een wandeling maken in een wijk die we nog niet hebben gehad.
Op de terugweg komen wij langst een tuincentrum en besluiten een perzikboompje mee te nemen.

Vrijdagavond wil Astrid nog een keer de bbq aanmaken om de gril te proberen die zij en Mark hebben gekregen met Sinterklaas. Ze heeft net op tijd het vlees gaar voor het onweer los barst.

Zaterdag 17 Jan.

Mark begint met het gras te maaien.
Theo en ik gaan de stapel stenen, die midden in de tuin staan en bedoeld zijn om ooit een pizzaoven van te maken, verzetten naar de zijkant.
Daarna gaan Verena en ik de perzikboom planten. Deze wordt gedoopt met de naam Veco.
2 jaar geleden hebben Karsten en ik de manderijnenboom Kaco geplant.
In de avond gaan wij als afscheid van ons verblijf uit eten.
Bij Karsten begint het door te dringen dat het afscheid steeds dichter bij komt en pakt telkens Theo vast dat hij niet weg mag gaan.

Zondag 18 Jan.

De dag van vertrek breekt aan en de laatste spullen worden in de koffer gedaan.
Om 10.30 uur is het tijd om naar het vliegveld te gaan.
Daar aangekomen helpt Mark met het inchecken en gebruiken wij nog een kopje koffie. Dan wordt het tijd om naar boven , naar de gate te gaan.
Nog even wachten, een laatste knuffel en dan is het tijd om weg te gaan. Verena zou het liefst met ons mee gaan, maar dat kan niet. Als het goed is komen wij over 2 jaar weer. Verder doen wij het wel met de skype.
Dan vertrekt om 12.20 uur ons vliegtuig naar Sydney.
Als wij boven Sydney zijn zien wij de Harbourbrug en het operahouse duidelijk liggen.
In Sydney hebben wij 6 uur de tijd om nog wat te winkelen voor ons vliegtuig vertrekt naar Abu Dhabi.

Als wij in Abu Dhabi aankomen hebben wij volop regen bij een temperatuur van 16 graden. Kunnen wij vast wennen aan het Nederlandse klimaat, hoewel het een dag eerder nog erg warm was.

Met bijna 1 uur vertraging vertrekken wij dan naar Amsterdam. Omdat wij erg hoog vliegen, boven de 12 km, lopen wij weer tijd van de vertraging in en komen slechts 6 min. later dan geplant op schiphol aan.

Als wij de koffers hebben opgehaald gaan wij naar de uitgang waar ons een grote verrassing staat te wachten.
Wij worden ontvangen door Angelique met Stan, Jens en Faes. Richard was op zijn werk en kan er helaas niet bij zijn.
De drie jongen hebben alle drie gespijbeld. Volgens Richard moesten ze alle drie naar de specialist.
Jammer dat wij niet langer van de kids kunnen genieten want de taxi staat al klaar om ons mee te nemen naar huis. Na een laatste knuffel en de mededeling dat wij zondag weer naar Den Helder komen gaat onze reis richting Dongen en hebben wij er een reis van 39.00 uur opzitten. Wij kijken terug op 2 prachtige maanden.

Mark, Astrid, Verena en Karsten bedankt voor de gastvrijheid en de gezelligheid.

• 21 Januari 2015 - 19:18

Luuk:

Corry en Theo
    Bedankt voor die mooie verhalen en foto,s.
    Groetjes Coby en Luuk

• 21 Januari 2015 - 19:30

Agnes. :

Ik sluit me bij Luuk aan, bedankt voor het meebeleven en de herinneringen die het opgewekt heeft. En welkom terug in Dongen.

• 21 Januari 2015 - 19:33

Ria :

Het was leuk om de verslagen te lezen, zijn we toch een beetje in Australië geweest!

• 22 Januari 2015 - 12:29

Peter:

welkom terug, de foto van de brug roept herinneringen op daar hebben wij echt gelopen en genoten.