Nog ruim 1 week - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Nog ruim 1 week - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Nog ruim 1 week

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

13 Januari 2015 | Australië, Townsville

Donderdag 8 Jan.

Astrid gaat met Verena sporten
Theo werkt verder aan zijn windmill en is er erg trots op als hij klaar is. Karsten en Astrid gaan in de middag sjoelen. Ik neem even mijn rust.

Vrijdag 9 Jan.

Wij gaan met zijn alle de boodschappen doen en ook kippenvoer halen. Hier krijgt Astrid te horen dat de 2 mannetjes eenden, Christmas en Dinner, gebracht mogen worden en krijgt 2 dozen mee om ze erin te doen.
Astrid en Mark willen graag van de mannetjes af omdat de 3 vrouwtjes dan rust krijgen.
Als wij terug komen van boodschappen doen, proberen Astrid en Theo de eenden te vangen.
Alle kippen en vrouwtjes eenden gaan buiten de kooi en Astrid en Theo gaan de kooi in om de eenden te vangen.
Wonder boven wonder hebben ze dit razendsnel voor elkaar. Zo kunnen de eenden in de middag al weggebracht worden, wat weer rust brengt in de kooi.

Zaterdag 10 Jan.

Het onstabiele weer is weer voorbij. Na een week met meest bewolking en af en toe een bui is het weer warm, droog en zonnig.

Vandaag heeft Mark een afspraak bij de opticien. Astrid en Mark gaan daar samen heen en maken er verder een dagje uit van. Theo en ik passen op.
Karsten heeft zin om wat te klussen en maakt van een koker een tee om de bal op te leggen.
Als Astrid en Mark later in de middag terug komen, gaat Mark nog onkruid verdelven op de drive way en Astrid gaat de plantenbak, die Theo gemaakt heeft, vullen.

Zondag 11 Jan.

Mark maakt in de ochtend zijn fiets rondje.

Theo en ik gaan om 13.00 uur een wandeling maken. Het is heel warm dus doen wij rustig aan. Als wij om 15.30 uur terug komen zijn Astrid en Mark met de kinderen een spelletje aan het spelen.

Maandag 12 Jan.

Wij gaan een wandeling maken in een nieuw park bij het strand, genaamd Jezzine Baracks. Hier heeft eerst een kazerne gestaan met bunkers voor de verdediging van Townsville in de oorlog.

De gemeente heeft hier 54 miljoen in geïnvesteerd.

Het park bezit een hele geschiedenis van het leger met al zijn geschut, ondergrondse gangen en informatie over de oorlog.
Ook staan er verschillende kunstwerken.

Op het wandelgedeelte is in de grond de hele geschiedenis van Townsville vermeld met de jaartallen erbij.
Ook de cyclonen die er zijn geweest zijn met foto’s in de grond aangebracht.
Er is een heel legermuseum, maar dit was deze dag gesloten.

Als wij het eerste gedeelte hebben gelopen gaan wij eerst lunchen en nog een boodschap doen in de stad.
Dan gaan wij terug naar het park om het tweede gedeelte te lopen. Tijden de wandeling genieten wij ook van het uitzicht over Townsville. De anderen kant kijken wij op Magnetic eiland en de zee. Ook de rock pool is mooi van boven af te zien.

Als wij beneden aankomen, gaan wij nog even in de rock pool zwemmen. Dit is een afgeslote gedeelde met zeewater, maar vrij van stingers.
Nadat we wat “opgefrist”zijn gaan wij weer moe maar voldaan naar huis.

• 13 Januari 2015 - 08:43

Ria :

En hoeveel stroom kun je opwekken met de windmolen?

• 13 Januari 2015 - 10:58

Agnes:

Al weer bijna om. Time flies when you're having fun...

• 14 Januari 2015 - 10:03

Peter:

Ziet er goed uit Theo, maar bij een heftige wind blijft hij dan rechtop?

• 17 Januari 2015 - 21:55

Jan:

hallo Theo ik denk dat het invalide houtzagertje op de camping nu vervangen gaat worden door een windmill we vonden het leuk om jullie weer te kunnen volgen,bedankt voor de reisverslagen en de fotos een goede thuisreis en doe wat warms aan er zijn veel gevallen van longontsteking bij ouderen..groetjes aan jullie allemaal . van Henny en Jan.