Tussen kerst en oudjaar - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Tussen kerst en oudjaar - Reisverslag uit Townsville, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Tussen kerst en oudjaar

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

05 Januari 2015 | Australië, Townsville

Zaterdag 27 Dec.

Vandaag wordt er van alles opgeruimd wat met de feestdagen is blijven liggen.
Zelf ben ik bezig om alle foto’s van de vakantie uit te zoeken, wat een heel werk is en ik nog wel een langere tijd voor nodig zal hebben.
Theo maakt van afval hout een plantenbak.
Ook is het hard nodig dat Theo en mijn haar geknipt worden, dus maar even de tondeuse erover heen.

Zondag 28 Dec
Astrid en Karsten beginnen met het verven van de tafeltjes en de plantenbak.
Verena en ik knutselen met loombandjes.
Mark gaat zijn rondje fietsen. En Theo begint met het maken van een windmill.
In de middag gaan Theo en ik een wandeling maken van anderhalf uur.

Maandag 29 Dec
Karsten en Verena vermaken zich uitstekend met de lego. Ze maken een hele opstelling van de verschillende plaatsen van de vakantie. Als ze klaar zijn krijgen wij het verhaal te horen en merk je dat ze veel hebben opgestoken in de vakantie.

In de middag wil Verena leren naaien op de naaimachine en krijgt ze wat les van mij. Karsten helpt Astrid met het stikwerk.

Dinsdag 30 Dec
Mark wil graag dat het gras gemaaid wordt voor het gaat regenen. De vooruitzichten met oud en nieuw zijn n.l. onweersbuien. Omdat het zo droog is, zijn er alleen lange onkruidsprieten in het gras. Het gras is erg dor.

Door te maaien wordt het weer een geheel en kan het goed water opnemen.
Ik vind het leuk om die klus te klaren. Kunnen de kerstkilo’s er weer af. Het is een heel groot werk, zeker met deze temperatuur, want door de hoge vochtigheid in de lucht voelt het extra warm aan. Ik moet dan ook telkens pauze nemen.
In de koffie pauze wil Karsten het wel even van mij overnemen. Verder ben ik er heel de dag mee bezig.

Theo werkt intussen verder aan de windmill.
Astrid helpt Verena met haar kamer op te ruimen.

Dan komt er ineens een rukwind en zien wij dat de schaduwtent, die zo mooi boven het zwembad stond, in stukke scheurt. Nu is de oude tent dus echt op, dus kan nu opgeruimd worden.

Op naar de laatste dag van 2014

• 05 Januari 2015 - 09:08

Agnes.:

Lekker bezig allemaal. De tent heeft in ieder geval zo lang mogelijk dienst gedaan.

• 05 Januari 2015 - 10:07

Luuk:

Beste Corry en Theo
    Misschien kunnen jullie bij de Vrijbuiter of Obelink voor een tent kijken in de uitverkoop.
    Geintje.
    Afz.Luuk

• 05 Januari 2015 - 17:18

Trudy En Hans:

Hallo Corry Theo kinderen en kleinkinderen jullie allemaal nog de aller beste wensen voor het nieuwe jaar en een heel gezond 2015 !!! Wij hebben net de foto's bekeken het ziet er weer super uit heerlijk om zo met elkaar bezig te zijn.
    Geniet nog van de dagen met de kinderen want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis .
    maar dat duurt Gelukkig nog 2 weken
    Groetjes van ons Hans en Trudy x x x