Van Winton naar Longreach - Reisverslag uit Longreach, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Van Winton naar Longreach - Reisverslag uit Longreach, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Van Winton naar Longreach

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

31 December 2014 | Australië, Longreach

Vrijdag 19 Dec.

Vandaag vertrekken wij naar Longreach. Dit is een korte afstand van 179 km.
Wij ruimen op ons gemak op en gaan om 9.30 uur eerst nog boodschappen doen in Winton. De ochtendtemperatuur is 28 gr.
De weg naar Longreach was weer een hele kale weg, alleen waren er ontzettend veel dode kangaroes op de weg, elke 25 meter wel 1.

Wij komen om 12.00 uur in Longreach aan, de temperatuur is intussen weer opgelopen naar 35 gr.
Als wij de tenten weer opzetten zien wij dat er weer een tentstok kapot is, dus deze eerst weer maken. Ook een scheurtje in de tent wordt gemaakt.
Als alles weer staat gaan wij het dorpje in om eten te halen voor de bbq. Als wij weg gaan komt er net een vliegtuig over van de flying doktors. Hier is n.l. een thuishaven van flying doktors.

Bij de bakker eten wij een pie als lunch. Als wij terug komen zoeken wij verkoeling in het zwembad. S'avonds verzorgd onze chef-kok de bbq.

Zaterdag 20 Dec.

In de morgen pakt Verena even een boek om wat te lezen. Karsten maakt het gezellig tijdens de koffie met wat muziek op zijn mondhamonica.
Na de koffie maken wij een wandeling naar de Stockman’s Hall of Fame.
De Hall of Fame vertelt het verhaal over de outback van Australië, vooral over de boeren, (Stockman.)
Er is ook een gedeelte ingericht over de flying Dokters.

Op de terugweg gaan wij nog naar het quantas museum, dat aan de overkant van de weg ligt. Het museum vertelt het ontstaan van Quantas.
Buiten staat de eerste Boeing 707 van Qantas. Je kunt hier ook op de foto, dat je op de vleugel van het vliegtuig staat, maar helaas is Karsten hiervoor te jong en hebben het museum verder niet bezichtigd. Wel zijn wij in het winkeltje van souvenirs geweest.

Als wij weer op de camping komen gaan Theo, Verena en Karsten zwemmen.
Astrid en Mark rijden nog even naar het dorp en ik zorg intussen dat de was gedaan wordt zodat we alles weer schoon hebben voor de laatste dagen.
Als Astrid en Mark terug komen, en Theo, Verena en Karsten uit het zwembad komen om iets te drinken, zegt Karsten ineens, “Kijk mama, weer een zandstorm”. Het is een kleine tornado, die alles ineens omver blaast. Mark en Astrid houden de tent vast. De stoelen waaien om en alles zit onder het zand. Als dit alles in 1 tel voorbij is, hangt er nog was in de boom.
Weer een natuurverschijnsel meegemaakt.

Karsten en Verena gaan weer naar het zwembad, waar zij zich nog 5 uur vermaken met andere kinderen.
Wij houden verder rust. Morgen staat er weer een lange rit te wachten.

Wij wensen iedereen een hele fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2015.

• 31 December 2014 - 06:06

Mark En Astrid:

Let op mijn worden....een tent met vele mogelijkheden!

• 31 December 2014 - 09:09

Agnes:

Volgens mij is het zwembad 'The best place to be' bij die temperaturen.

• 31 December 2014 - 10:30

Peter:

Wij zijn nog niet aan het nieuwe jaar begonnen, maar bij jullie is het al bijna zover, dus fijne jaarwisseling, geniet er van met zijn allen

• 31 December 2014 - 10:57

Jan - Henny:

Hoi Corry- Theo en Fam. de beste wensen voor 2015 ik zie wel dat de Outback niets is voor watjes zoals ik wel fijn dat er flying doctors zijn de kangoeroes kunnen zeker niet meer op de BBQ groetjes van Jan en Henny.

• 31 December 2014 - 14:58

Luuk:

Beste Luitjes
    Jullie allemaal de beste wensen voor 2015 en vooral een gezond jaar.
    En verder nog een prettige tyd bij de kinderen.
    Groetjes Coby en Luuk.