vervolg outback vakantie - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu vervolg outback vakantie - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

vervolg outback vakantie

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

26 December 2014 | Australië, Cloncurry

Maandag 15 Dec.

Vandaag staat er een rit van 240 km op het programma. Deze gaat van Richmond verder het land in naar Cloncurry.
Als wij de tenten hebben opgebroken en de spullen allemaal weer hebben ingepakt, vertrekken wij om 8.30 uur, met een temperatuur van 29 gr. naar onze volgende camping.
We maken een koffiestop in Julia Creek, waar de temperatuur al is opgelopen tot 36 gr.

De weg die wij volgen is kaal en wij zien heel veel dode kangaroes op de weg liggen.
1 keer zien wij 3 emoes langs de kant van de weg lopen, verder is er niets, niets en niets.

Als wij Cloncurry naderen veranderd het landschap en word het bosrijker en heuvelachtig. Al gauw zien wij dan de bergen en de mijnen, want dit is een echt mijnwerkersdorp
Als wij de camping hebben bereikt, kunnen de tenten weer worden opgezet.
Daarna maken wij een lunch in de centrale keuken. Dit wordt een omelet met al de groenten en eieren die we nog hebben.
Na het eten gaan wij het dorp in voor de nodige boodschappen en informatie halen bij het informatiecentrum.

Als wij terug komen maken wij gebruik van het zwembad om weer wat op te frissen. Hoewel het water warm is.
Als diner staan er pannenkoeken op het programma die door onze chef kok Mark worden bereid.
Na een spelletje spelen zoeken wij dan onze slaapplaats weer op.

Dinsdag 16 Dec.

Wij beginnen met een rustige morgen en doen even de was in de machine zodat we alles weer schoon hebben.

Na de koffie gaan wij naar het Mary Kathleen museum.
Mary Kathleen was een mijnbouw gemeenschap opgezet voor een uranium mijn in de jaren 70-80. Hier vind je een expositie van verschillende mineralen en gereedschappen die in de mijn gebruikt werden.
Als wij weer buiten komen gaan wij naar boven klimmen waar nog een oude mijnschacht staat.
Ook kijken wij hier boven over de mijnen.

Daarna gaan wij gebraden kip en patat halen en rijden wij naar de Chinaman creekdam met een mooi meer.
Hier gebruiken wij de lunch, daarna gaan de kinderen lekker het meer in. Helaas hebben wij onze zwemkleding niet aan, dus kunnen wij alleen maar pootje baden. Dit is ook wel lekker bij een temperatuur van 42 gr.

Nadat wij ons weer hebben aangekleed gaan wij bij de stuwdam kijken, en rijden daarna terug naar de camping.

Op de camping gaan wij naar de recreatie ruimte, die heerlijk koel is door de airco. Hier gaan we een potje biljarten voor we weer aan het diner gaan.

En zo is er weer een warme dag voorbij.

• 26 December 2014 - 08:50

Kees:

Klinkt erg goed allemaal. Heimwee. Julia Creek, daar zaten we vast door de floodings.

• 31 December 2014 - 11:23

Jan :

in Nederland hebben we ezel sanctuary om ze een goede oude dag te geven maar in de outback, hebben ze zebrapaden voor Kangoeroes nodig een tip van mij begin er een stichting voor ,of zijn de Aussies niet zo gek als de Dutchies.gr jan.