Naar Winton - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu Naar Winton - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Theo en Corry Groen - WaarBenJij.nu

Naar Winton

Door: Corry

Blijf op de hoogte en volg Theo en Corry

27 December 2014 | Australië, Cloncurry

Woensdag 17 Dec.

Vandaag is weer een verhuisdag, dus worden de tenten weer ingepakt en vertrekken wij om 10.00 uur voor een lange rit van ruim 340 km van Cloncurry naar Winton, bij een temperatuur van 36 gr.
Het is weer heel kaal en erg rustig op de weg. Af en toe zie je een kudde koeien maar verder niets.

Wij gebruiken de lunch in de middel of no where met een hele harde wind bij 40 gr. Na de lunch zakt Karsten even weg in dromenland.

10 km. Voor Winton zien wij de bui al hangen en het duurt ook niet lang of het begint te onweren. De temperatuur zakt van 41 gr. naar 27 gr. Wij zitten een beetje tussen 2 buien in en als wij in Winton aankomen is het droog. De temperatuur loopt weer snel op alleen blijft het nog stevig waaien.
Wij moeten de tenten dan ook opzetten met veel wind. Maar ook dit is weer gelukt en genieten wij eerst weer van een verkoelend glaasje drinken voordat Astrid en Mark informatie gaan halen in het dorp en Karsten en Verena gebruik maken van het zwembad
Na het avondeten gaan Astrid, Mark en Karsten nog even zwemmen tot ze zien dat Theo en ik de stoelen aan het opruimen zijn omdat er een donkere lucht aan komt.
Als ze goed en wel uit het zwembad zijn krijgen wij een hevige onweersbui. Mark, Verena, Karsten en ik zoeken dekking in Mark zijn auto. Theo en Astrid proberen de tent rechtop te houden en houden de stokken stevig vast.
Dan zien ze dat er ook water in de slaapcabine en het centrale gedeelte komt. Ik zie het niet zitten dat de kinderen in een natte slaapcabine moeten liggen en besluit een vakantie cabine te huren voor 1 nacht.
De kinderen vinden het prachtig dat ze nu bij opa en oma "kunnen logeren" en niet met onweer in de tent te moeten slapen. Mark en Astrid zijn nog wel even bezig geweest met het droogmaken van de tent voor ze kunnen gaan slapen.
De volgende morgen is er geen vuiltje meer aan de lucht en is het weer prachtig weer.

• 27 December 2014 - 11:22

Ria :

Je maakt wat mee op zo'n reis, geniet ervan.

• 27 December 2014 - 11:29

Peter:

beter een beetje wind met een goede temperatuur, dan de witte wereld waar wij nu in leven

• 27 December 2014 - 12:02

Luuk:

Het een zijn wel een stel ras kampeerders weer of geen weer tent opzetten.
    Maar bij ons geen sneeuw wel veel regen.